Tin City

29 april 2017 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Vandaag zijn we in Tin City geweest, een wijk in Naples dit was ooit een dok waar de gebouwen tinnen daken hadden, vandaar deze naam. Het is een gezellige wijk met leuke winkeltjes en restaurants. Vanuit deze wijk hebben we een zogenaamde Eco-boottocht gemaakt. De tocht voerde eerst langs een jachthaven waar veel grote (en vooral dure) jachten lagen. Daarna langs de rijke buurt van Naples waar riante huizen stonden van miljoenen dollars; aan de ene kant de 'goedkopere' huizen (tot een miljoen), aan de andere kant de huizen vanaf 5 miljoen. Vanaf de dure kant kon je zo naar het strand lopen, van de 'goedkope' kant moest je de auto of boot doen. Vandaar ook dat dat de goedkope kant is. Bovendien zijn het vaak vakantiewoningen. Als er al eens een huis wordt verkocht wordt dit vaak volledig afgebroken om er een heel nieuw huis op gebouwd.

De bomen langs de route zijn zogenaamde Magrove walking trees. De wortels van deze bomen groeien zo dat de bomen zich letterlijk verplaatsen richting zonlicht en water. Proberen in de buurt te komen van deze bomen is heel gevaarlijk want er onder is moeras waar je direct in wegzakt. En probeer ook niet een (stuk) van zo'n boom te kappen, wat daar staat een boete op van over de $ 1000. Een heel rijke man heeft ooit dit gebied gekocht en voor gezorgd dat het grootste deel onaangetast blijft.

Verder hebben we op de boot een aantal vogelnesten gezien en ook een paar dolfijnen in de vrije natuur.

We zijn ook nog op een klein onbewoond eiland geweest met een schitterend strand.

Morgen gaan we naar onze laatste bestemming in Florida, Miami.

Groetjes,

Marianne en Martin

1. Marieke van Nimwegen:
    30 april 2017
    Toppie en veel plezier in Miami!